INLEIDING
De algemene voorwaarden voor de verkoop van diensten (hierna “de algemene voorwaarden” genoemd) zijn van toepassing op alle bestellingen die worden geplaatst bij de hoofdaannemer Wespenvernietiging (hierna “de aannemer” genoemd en vertegenwoordigd door het bedrijf EDN Group SRL), met zetel aan de rue de la pépinière 2 in 1370 Geldenaken, ingeschreven bij de Banque Carrefour des Entreprises onder het nummer BE 0727.448.530.
Deze algemene voorwaarden vormen de overeenkomst tussen Wespenvernietiging en de opdrachtgever. De aannemer en de opdrachtgever worden hierna gezamenlijk “de partijen”
De “opdrachtgever” is elke rechtspersoon of natuurlijke persoon die in zijn eigen naam en voor zijn eigen rekening, of namens een derde, diensten bestelt bij de ondernemer.
Elke bestelling van een product dat vermeld staat in de online winkel (http://www.wespenvernietiging.be/winkel/) impliceert de raadpleging en onvoorwaardelijke aanvaarding van deze algemene verkoopvoorwaarden. Het klikken op de validatie van de bestelling houdt een volledige aanvaarding van deze voorwaarden in. Deze klik geldt als een “digitale handtekening”. De onderhavige algemene voorwaarden zijn eveneens van toepassing in het kader van de tussenkomst van de ondernemer en zijn onderaannemers (verdelgers van wespen/hoornaars) voor alle diensten uitgevoerd door de onderaannemers van de ondernemer, evenals voor de uitvoering van alle bijkomende diensten die verband houden met genoemde prestaties.
De “onderaannemer” is de persoon die belast is met het uitvoeren van een prestatie in opdracht van een hoofdaannemer.
Deze prestaties omvatten onder andere, maar niet uitsluitend:
- Het vernietigen van één of meerdere nesten (hoornaars of wespen);
- Als een nest bestand blijkt tegen de eerste behandeling, zal een tweede behandeling worden uitgevoerd door de verdelger.
ARTIKEL 1 – DOEL EN TOEPASSINGSGEBIED
1.1. Deze algemene voorwaarden zijn exclusief van toepassing, met uitsluiting van elke bijzondere overeenkomst.
1.2. Het huidige contrat bevat het volledige akkoord dat tussen de partijen is overeengekomen. Het vervangt en annuleert alle andere overeenkomsten, voorstellen, communicatie, aanbiedingen, schriftelijke of mondelinge afspraken die eerder tussen de partijen zijn uitgewisseld of gesloten met betrekking tot hetzelfde onderwerp.
1.3. De opdrachtgever verklaart kennis te hebben genomen van de algemene voorwaarden en bevestigt door het plaatsen van een bestelling expliciet en zonder voorbehoud zijn aanvaarding van de bijbehorende rechten en verplichtingen.
1.4. In geval van wijziging van deze algemene voorwaarden publiceert de ondernemer de nieuwe voorwaarden op zijn website https://www.wespenvernietiging.be. Hij brengt de opdrachtgevers op de hoogte van deze wijziging via zijn website en/of per e-mail. De opdrachtgevers hebben vervolgens een termijn van 15 dagen om de contractuele relatie met de ondernemer te beëindigen indien de voorgestelde nieuwe voorwaarden hen niet aanstaan. De wijzigingen treden pas in werking op de dag na het verstrijken van deze termijn van 15 dagen, tenzij de opdrachtgevers binnen deze termijn reageren. Vanaf het moment van inwerkingtreding zijn deze wijzigingen bindend voor de opdrachtgevers.
ARTIKEL 2 – AANBOD EN BESTELLING
2.1. Het is de verantwoordelijkheid van de opdrachtgever om de juistheid van zijn bestelling en/of de uitgevoerde diensten te controleren en eventuele fouten aan de Partijen te melden.
Hiervoor verbindt de opdrachtgever zich ertoe om de ondernemer nauwkeurige, volledige en precieze informatie over zijn situatie te verstrekken, en meer bepaald om:
- Zijn woonadres, e-mailadres en telefoonnummer door te geven;
- Informatie over het nest (te bestrijden ongedierte, aantal nesten, locatie) te verstrekken;
- De exacte facturatiegegevens te vermelden.
2.2. De opdrachtgever verbindt zich ertoe om zonder vertraging elke wijziging van de hierboven vermelde persoonsgegevens door te geven. De ondernemer verbindt zich ertoe de door de opdrachtgevers verstrekte persoonsgegevens te gebruiken in overeenstemming met de wet van 30 juli 2018 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens. Deze gegevens zullen uitsluitend worden gebruikt om de beste diensten te leveren en blijven vertrouwelijk. De opdrachtgevers die aan deze algemene voorwaarden zijn onderworpen, hebben recht op gratis inzage in de persoonsgegevens die op hen betrekking hebben en kunnen desgevallend om rectificatie vragen door een schriftelijk verzoek te richten aan de ondernemer op het volgende adres: rue de la pépinière, 2 te 1370 Geldenaken.
2.3. De ondernemer behoudt zich het recht voor om de bestelling van een opdrachtgever op te schorten, te annuleren of te weigeren, met name in gevallen waarin de verstrekte informatie duidelijk onjuist of onvolledig blijkt te zijn, of wanneer er een geschil bestaat over de betaling van een eerdere bestelling.
2.4. Bij enige wijziging van de gewenste dienstverlening is de ondernemer gerechtigd om de op basis van de door de opdrachtgever verstrekte informatie gemaakte offerte te annuleren.
2.5. Bij annulering van de bestelling door de opdrachtgever meer dan 24 uur vóór de geplande uitvoeringsdatum wordt geen vergoeding gevraagd. Na dit tijdsbestek, om welke reden dan ook, behalve in geval van overmacht, zal een bedrag van 50 € inclusief BTW worden toegewezen aan de ondernemer en gefactureerd aan de opdrachtgever.
2.6 Het dienstenaanbod van de Ondernemer is geografisch beperkt tot België, terwijl het productaanbod geografisch België, Frankrijk, Luxemburg en Nederland omvat.
2.7 De opdrachtgever die een bestelling wil plaatsen, moet verplicht:
– Het klantenidentificatieformulier invullen
– De online bestelbon invullen
– Zijn bestelling na controle bevestigen
– De beveiligde betaling uitvoeren via creditcard, bankoverschrijving of Paypal
– Zijn bestelling en betaling bevestigen
2.8 De ondernemer verkoopt de producten die op zijn webshop worden gepresenteerd uitsluitend in kleinhandel en aan eindconsumenten. Elke bestelling die overduidelijk niet overeenkomt met een kleinhandelsverkoop, wordt als nietig beschouwd.
2.9 In het algemeen en zonder noodzaak tot rechtvaardiging behoudt de Ondernemer zich het recht voor om elke bestelling van een opdrachtgever te weigeren of te annuleren, met name in geval van een betalingsprobleem met betrekking tot de betreffende bestelling of een geschil over de betaling van een eerdere bestelling.
2.10 Enkel personen die juridisch handelingsbekwaam zijn, kunnen een bestelling plaatsen.
2.11 Vrijwel alle producten zijn op voorraad. Indien het bestelde product niet of niet onmiddellijk beschikbaar is, informeert de Ondernemer de koper via e-mail over de levertijd. Indien de opgegeven levertijd de koper niet tevredenstelt, kan deze ervoor kiezen om zijn bestelling te wijzigen of te annuleren.
ARTIKEL 3 – PRIJZEN
3.1 De prijzen vermeld in het aanbod gelden alleen voor de verkoop van producten en de uitvoering van de daarin beschreven diensten, met uitzondering van alle andere diensten.
3.2 Alle prijzen worden aangegeven in euro, inclusief en/of exclusief BTW.
3.3 De prijs voor de vernietiging van een nest (wesp of hornet) is 82,64 EUR exclusief BTW en 100 EUR inclusief BTW. Elk extra nest op dezelfde locatie wordt gefactureerd tegen 24,79 EUR exclusief BTW en 30 EUR inclusief BTW. Elke spoedbehandeling wordt ook verhoogd met 24,79 EUR exclusief BTW en 30 EUR inclusief BTW.
3.4 De Ondernemer behoudt zich het recht voor om de prijs van de producten op elk moment te wijzigen, maar de producten worden gefactureerd op basis van de tarieven die gelden op het moment van de bestelling. Deze zijn vermeerderd met de verzendkosten, die afhankelijk zijn van het afleveradres van de opdrachtgever.
3.5 Elke verhoging van de BTW of elke nieuwe belasting die wordt opgelegd tussen het moment van de bestelling en de uitvoering van de dienst(en), komt voor rekening van de klant.
3.6 Elk ‘onnodig’ bezoek dat niet leidt tot een prestatie zal gefactureerd worden tegen 50 EUR inclusief BTW.
ARTIKEL 4 – BETALING
4.1 Facturen met betrekking tot de geleverde diensten zijn volledig contant betaalbaar. Deze worden betaald op het moment van de uitvoering door de onderaannemer. Als dit type betaling uitzonderlijk niet mogelijk is, kunnen andere betaalmethoden overwogen worden (bankoverschrijving, smartphone, enz.). De facturen zijn dan volledig betaalbaar vijftien kalenderdagen na ontvangst, in de valuta van de facturering, op het adres van het hoofdkantoor van de ondernemer.
4.2 Facturen met betrekking tot de verkoop van producten kunnen betaald worden via het Paypal-platform, met creditcard of via bankoverschrijving. De bestelling gevalideerd door de opdrachtgever wordt pas effectief wanneer de betalingsinstantie goedkeuring heeft gegeven voor de uitvoering van de transactie. In geval van weigering wordt de bestelling automatisch geannuleerd.
4.3 Elke klacht met betrekking tot een factuur moet schriftelijk en per aangetekende post naar het adres van het hoofdkantoor van de ondernemer worden gestuurd, binnen acht kalenderdagen na ontvangst. Bij gebreke hiervan kan de opdrachtgever de factuur niet meer betwisten.
4.4 Een vast en niet-onderhandelbaar bedrag voor buitengerechtelijke kosten gelijk aan 15% (vijftien procent; met een minimum van 125 €) van alle onbetaalde bedragen. Bovendien zullen onbetaalde facturen leiden tot een rente van 1% per maand vanaf de factuurdatum. Indien het rentepercentage genoemd in artikel 5 van de wet van 02.08.2002 hoger is, wordt dit toegepast. Zowel de vaste vergoeding als de vertragingsrente zijn van rechtswege verschuldigd zonder dat een ingebrekestelling nodig is. Alle kosten met betrekking tot de inning van de facturen, inclusief de advocaatkosten, zijn voor rekening van de opdrachtgever.
4.5 De ondernemer heeft het recht zijn prestatie op te schorten zolang de opdrachtgever in gebreke is met betaling.
4.6 Er worden schadevergoedingen van dezelfde aard voorzien voor de ondernemer die zijn verplichtingen, die als hoofdprestaties van het contract worden beschouwd, niet uitvoert binnen de afgesproken termijnen.
Elke vertraging bij de uitvoering van de hoofdprestaties van de ondernemer zal worden gevolgd door een eerste herinnering van de opdrachtgever. De herinnering kan per e-mail, sms of gewone post worden verstuurd.
Als de prestatie niet is uitgevoerd binnen vijftien dagen na de verzending van de eerste herinnering, wordt een tweede herinnering gestuurd, per e-mail of gewone post, wat leidt tot een vermindering van 10 EUR (tien euro) ten opzichte van de oorspronkelijke factuur.
Als de prestatie niet is uitgevoerd binnen vijftien dagen na de verzending van de tweede herinnering, wordt een derde herinnering, die als ingebrekestelling geldt, per aangetekende brief gestuurd, wat leidt tot een vermindering van 15 EUR (vijftien euro) ten opzichte van de oorspronkelijke factuur.
4.7 Ten slotte, als de prestatie binnen vijftien dagen na de verzending van de derde herinnering nog steeds niet is uitgevoerd, zal een kennisgeving per gerechtsdeurwaardersexploit aan de in gebreke zijnde ondernemer worden gestuurd. Deze gerechtsdeurwaarderskosten worden ten laste gelegd van de ondernemer. Een forfaitaire schadevergoeding gelijk aan 10% (tien procent) van de prijs van de hoofdfactuur is verschuldigd vanaf de ontvangst van het exploit.
ARTIKEL 5 – LEVERING & LEVERTIJDEN
5.1 Tenzij uitdrukkelijk anders schriftelijk overeengekomen met de ondernemer, zijn de aangekondigde uitvoeringsvoorwaarden geen strikte termijnen. De ondernemer kan alleen aansprakelijk worden gesteld als de vertraging aanzienlijk is en het aan hem te wijten is door zware fout.
5.2 De opdrachtgever kan de uitvoeringstermijnen niet inroepen om de overeenkomst te ontbinden, schadevergoeding te eisen of andere vorderingen te maken, tenzij uitdrukkelijk anders schriftelijk overeengekomen met de ondernemer.
5.3 In geval van vertraging die de termijn van dertig werkdagen overschrijdt, moet de opdrachtgever een ingebrekestelling per aangetekende brief naar de ondernemer sturen, waarna de ondernemer 50% van de voorgeschreven tijd krijgt om de prestatie uit te voeren.
5.4 De producten worden geleverd op het adres dat door de consument op de bestelbon is aangegeven en alleen in de geografische zones die wij bedienen. De ondernemer kan in geen geval verantwoordelijk worden gesteld voor fouten die de koper heeft gemaakt bij het invullen van het adres van de ontvanger van de bestelling, noch voor vertragingen in de levering of de onmogelijkheid om de bestelde producten te leveren als gevolg van deze fouten.
5.5 Alle producten verlaten onze lokalen in perfecte staat. De klant moet de vervoerder (of de postbode) elke kleine beschadiging (gaten, drukplekken, enz.) op het pakket melden en, indien nodig, het pakket weigeren. Een nieuw identiek product wordt dan kosteloos naar u verzonden.
5.6 De ruil van een product dat achteraf als beschadigd tijdens het transport wordt gemeld, zonder dat er bij ontvangst van het pakket een voorbehoud is gemaakt, kan niet in behandeling worden genomen.
5.7 Zoals bij elke verzending kan er vertraging optreden of kan het product zoekraken. In dat geval nemen wij contact op met de vervoerder om een onderzoek te starten. Alle inspanningen worden geleverd, zolang als nodig, om het pakket terug te vinden. Indien nodig, wordt de handelaar vergoed door de vervoerder en zal een nieuw identiek pakket op kosten van de handelaar worden geleverd.
5.8 Wij aanvaarden geen verantwoordelijkheid voor de verlenging van de levertijden door de vervoerder, met name in geval van verlies van de producten, slechte weersomstandigheden of stakingen.
5.9 In geval van een foutieve levering of ruil, dient elk product dat geretourneerd of terugbetaald moet worden, in zijn geheel en in de originele verpakking in onberispelijke staat aan de ondernemer te worden teruggestuurd op het adres van de ondernemer.
5.10 Om geaccepteerd te worden, moet elke retour worden gemeld en vooraf goedgekeurd door de ondernemer, die in geval van akkoord het pakket naar het juiste adres zal herverzenden. De verzendkosten zijn voor rekening van de opdrachtgever, behalve in het geval dat blijkt dat het product niet overeenkomt met de oorspronkelijke verklaring van de consument op het retourformulier.
5.11 De opdrachtgever is op de hoogte dat het product zal worden geleverd door Bpost, PostNL of DPD. De producten reizen op eigen risico van de ontvanger.
5.12 Als een pakket niet wordt afgeleverd ondanks een afleveringsbericht en de uitnodiging om het bij de post op te halen, wordt het teruggestuurd naar de ondernemer en wordt de ontvanger per e-mail op de hoogte gesteld zodra de informatie is ontvangen. Een nieuwe levering kan worden aangevraagd door de opdrachtgever, die de kosten hiervan zal dragen (zelfs als de eerste verzending gratis was).
ARTIKEL 6 – HERROEPINGSRECHT
6.1. Beëindiging door de opdrachtgever
6.1.1. De opdrachtgever die zijn bestelling wil annuleren, moet de ondernemer hiervan op de hoogte stellen. De opdrachtgever heeft een herroepingsperiode van 14 kalenderdagen vanaf de dag van ontvangst van het bestelde product, zonder boete of opgave van redenen. De opdrachtgever kan ook kiezen voor een ruil van het product.
6.1.2. Om in aanmerking te komen voor een terugbetaling of om een ruil te verkrijgen, moet de opdrachtgever de producten op zijn kosten en onder zijn verantwoordelijkheid in de onbeschadigde, nieuwe en nog verzegelde staat in de originele verpakking retourneren. Het afleveringsbon moet bij de zending worden gevoegd. De ondernemer verbindt zich ertoe de door de koper betaalde bedragen (met uitzondering van de verzendkosten) zonder kosten terug te betalen. Indien de initiële verzendkosten door de ondernemer werden gedragen, worden deze kosten afgetrokken van het bedrag dat aan de klant wordt terugbetaald.
6.1.3. Onverminderd het herroepingsrecht zoals vermeld in artikel 8, en met uitzondering van overmacht, zal de eventueel aan de ondernemer betaalde aanbetaling niet worden terugbetaald aan de opdrachtgever. Bovendien kan de ondernemer een beëindigingsvergoeding eisen die maximaal 30% (dertig procent) van de prijs van de door de opdrachtgever bestelde diensten bedraagt.
6.2. Beëindiging door de hoofdaannemer
6.2.1. De ondernemer behoudt zich het recht voor om het contract eenzijdig te beëindigen, zonder de schuld van de opdrachtgever te hoeven aantonen, tegen een eerlijke aanvullende schadevergoeding, behalve in geval van overmacht.
6.2.2. In geval van insolventie of onbetaalde schulden door de opdrachtgever, behoudt de ondernemer zich het recht voor om zijn verplichtingen op te schorten totdat de opdrachtgever volledig heeft betaald, zonder dat er schadevergoeding verschuldigd is.
ARTIKEL 7 – GARANTIES OP DE GELEVERDE DIENSTEN & VERKOCHTE PRODUCTEN
7.1. De ondernemer verbindt zich ertoe zijn prestaties op een zorgvuldige en gedegen manier uit te voeren.
7.2. De opdrachtgever heeft recht op een garantie van conformiteit van de geleverde prestaties ten opzichte van de oorspronkelijk gevraagde prestaties. In geval van een afwijking die tijdens deze periode wordt vastgesteld, zal de ondernemer deze gratis en zo snel mogelijk corrigeren, op voorwaarde dat de vastgestelde afwijkingen tijdig aan de ondernemer zijn gemeld.
7.3. Uitdrukkelijk uitgesloten van de garantie van conformiteit zijn de prestaties die zijn gevraagd na een niet-geautoriseerde interventie en/of wijziging, een gebruiksfout of onjuiste hantering door de opdrachtgever, of als gevolg van een afwijking die werd veroorzaakt door een interventie van de opdrachtgever of een derde.
7.4. De ondernemer verbindt zich ertoe om op zijn kosten elk defect of beschadigd product te ruilen.
7.5. De garantie is niet van toepassing op gebreken of schade die direct het gevolg zijn van of zich hebben voorgedaan in het kader van een van de volgende uitsluitingsgevallen :
- Elke nalatigheid, gebruiksfout, onjuiste hantering, of meer algemeen, defect of onhandig gebruik van de producten;
- Elke interventie of wijziging uitgevoerd aan de producten door een persoon die niet tot onze diensten behoort;
- Brand, waterschade, ongelukken, storingen in de klimaatregeling, vandalisme, onweer, de gevolgen van onweer of andere weersomstandigheden;
- Schade veroorzaakt door transport.
ARTIKEL 8 – AANSPRAKELIJKHEID
8.1. De contractuele aansprakelijkheid van de ondernemer wordt alleen ingeroepen in geval van opzet, zware fout of de fouten van zijn werknemers of vertegenwoordigers, evenals, tenzij in geval van overmacht, wegens het niet-nakomen van een verplichting die een hoofddienst van het contract betreft.
8.2. Bovendien, wanneer de opdrachtgever het opzet of de zware fout van de ondernemer bewijst, is de aansprakelijkheid van de ondernemer niet verder extensief dan:
- Ofwel de terugbetaling van de kosten van de materiële schade die door de opdrachtgever is bewezen en die direct het gevolg is van de fout die aan de ondernemer wordt toegerekend, en die in geen geval meer mag bedragen dan 100% van het bedrag dat daadwerkelijk door de opdrachtgever is betaald bij de uitvoering van de bestelling;
- Ofwel de vervanging van de goederen met uitsluiting van directe of indirecte schadevergoedingen.
8.3 Alle inspanningen zijn geleverd om de juistheid van de informatie op https://www.wespenvernietiging.be te waarborgen. De ondernemer of zijn leveranciers zijn echter niet verantwoordelijk voor de gevolgen, incidenten, speciale schade die het resultaat zijn van elektronische overdrachten of de nauwkeurigheid van de verstrekte informatie, zelfs niet als de ondernemer op de hoogte was van de mogelijkheid van dergelijke schade.
8.4 De namen en merken van producten en fabrikanten worden uitsluitend gebruikt voor identificatiedoeleinden. De foto’s, beschrijvingen en prijzen van producten zijn niet contractueel.
8.5 Bij ontvangst van de bestelling verbindt de opdrachtgever zich ertoe het etiket van de producten zorgvuldig te lezen. Dit bevat de informatie die de gebruiker moet naleven. De verantwoordelijkheid van de ondernemer kan op geen enkele wijze en op geen enkele manier worden ingeroepen voor schade van welke aard dan ook die zou kunnen voortvloeien uit onjuist gebruik van de verhandelde producten.
8.6 De ontvangers en gebruikers van de producten verbieden zich de gedeeltelijke of volledige doorverkoop van de aangekochte producten.
8.7 De ondernemer kan in geen geval verantwoordelijk worden gesteld voor het niet naleven van de geldende wettelijke en reglementaire bepalingen in het land van ontvangst. De eventuele aansprakelijkheid van de ondernemer is uitsluitend beperkt tot de waarde van het betrokken product, vastgesteld op de datum van verkoop.
8.8 In het proces van online verkoop heeft de ondernemer slechts een inspanningsverplichting. Zijn aansprakelijkheid kan niet worden ingeroepen voor schade die voortvloeit uit het gebruik van het internetnetwerk (gegevensverlies, inbraak, virussen, onderbreking van de dienstverlening of andere onvoorziene problemen).
ARTIKEL 9 – OVERMACHT
9.1. In geval van overmacht of van onvoorziene omstandigheden die de uitvoering van het contract door de ondernemer onmogelijk maken, kan geen enkele partij verantwoordelijk worden gesteld voor de totale of gedeeltelijke niet-uitvoering van haar verplichtingen; de verplichtingen van beide partijen worden bovendien opgeschort totdat het einde van het evenement wordt gemeld.
9.2. De partij die door dergelijke gebeurtenissen wordt getroffen, moet de andere partij informeren over het optreden van dit evenement. Beide partijen moeten alles in het werk stellen om het obstakel dat de goede uitvoering van het contract belemmert, te verminderen.
9.3. Als deze omstandigheden langer dan zes maanden duren, krijgt elke partij het recht om zich van het contract los te maken door eenvoudigweg schriftelijk kennis te geven, zonder dat er een gerechtelijke ontbinding van het contract hoeft te worden gevraagd. Deze actie kan niet leiden tot schadevergoeding.
ARTIKEL 10 – ONMOGELIJKHEID OM HET NEST UIT TE ROEIEN
Als het niet mogelijk is om het nest te extermineren, hetzij omdat het om een bijen- of hommelnest gaat (beschermde soorten), hetzij omdat het nest onbereikbaar is of te veel risico’s met zich meebrengt, zal de ondernemer de opdrachtgever doorverwijzen naar de brandweer en slechts een verplaatsingskosten van 50 EUR inclusief btw in rekening brengen.
ARTIKEL 11 – DIVERSE BEPALINGEN
11.1. Redelijke verklaring
De eventuele onwettigheid of nietigheid van een artikel, een paragraaf of een bepaling, of een deel van een artikel, een paragraaf of een bepaling, heeft geen invloed op de wettigheid van de andere artikelen, paragrafen of bepalingen van deze algemene voorwaarden. Integendeel, de partijen of rechtbanken zullen proberen de nietige bepaling te vervangen door een bepaling van gelijkwaardige werking.
11.2. Titels
De titels die in deze algemene voorwaarden worden gebruikt, hebben geen invloed op de betekenis of reikwijdte van de bepalingen die zij aanduiden. Ze worden uitsluitend voor gemakken gebruikt.
11.3. Publicatie en communicatie van de algemene voorwaarden
Deze algemene voorwaarden zijn te allen tijde raadpleegbaar op de website https://www.wespenvernietiging.be.
Alleen de Franse versie van deze algemene voorwaarden is authentiek tussen de partijen.
ARTIKEL 12 – VOORAFGAAND ZOEKEN NAAR EEN MINNELIJKE OPLOSSING
Bij een geschil tussen de partijen met betrekking tot de geldigheid, interpretatie of uitvoering van deze algemene voorwaarden, zullen de partijen eerst proberen dit geschil op te lossen door middel van een minnelijke schikking. Pas als een dergelijke oplossing om welke reden dan ook niet kan worden gevonden, kunnen de partijen het geschil voor de rechtbanken brengen, overeenkomstig punt 13.
ARTIKEL 13 – TOEPASSELIJK RECHT EN BEVOEGDE RECHTBANK
Elke betwisting met betrekking tot de geleverde diensten en verkochte producten door de ondernemer, evenals elke betwisting met betrekking tot de geldigheid, interpretatie of uitvoering van deze algemene voorwaarden, valt onder Belgisch recht. Voor eventuele geschillen wordt de bevoegdheid toegewezen aan de bevoegde rechtbanken van onze maatschappelijke zetel (de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Nivelles). Wij kunnen echter, naar eigen keuze, wanneer wij de eiser zijn, het geschil voor de bevoegde rechtbanken van de zetel van de koper brengen.